REGLEMENTEN
Het
reglement stelt regels van algemene aard en regels mbt Bar- en
Onderhoudscommissie. De belangrijkste regels betreffen echter het
onderdeel "Schiet- en Veiligheidsreglement". In dit reglement worden de
regels genoemd die voortvloeien uit wettelijke vereisten, bepalingen
uit het overeenkomstige reglement van de Nederlandse handboogbond (NHB)
en de bepalingen uit de "Gebruikersvergunning" die onderdeel vormde van
de bouwvergunning van de accommodatie. Dit Schiet- en
Veiligheidsreglement is zichtbaar opgehangen in de entree van de
accommodatie en gebruikers dienen zich aan dit regelent te houden. De
Stichting neemt geen verantwoordelijkheid voor de gevolgen als iemand
zich gedraagt in tegenspraak met dit regelment.
Uit
oogpunt van verantwoorde alcoholverstrekking moet aan een aantal
wettelijke bepalingen worden voldaan. Een belangrijk uitgangspunt is
het begrip "sociale hygiëne". Met Sociale Hygiëne wordt bedoeld dat
mensen gezond met elkaar omgaan; dat ze rekening houden met elkaars
waarden, normen en rollen. In de sportkantine gaat het vooral om kennis
van en inzicht in de invloed van alcoholgebruik (en -misbruik) en hoe
men verantwoord alcoholgebruik in de kantine kan bevorderen. Belangrijk
hierbij zijn huis- en gedragsregels en sociale vaardigheden om deze
regels uit te dragen en na te leven. In het reglement gaat het
verder om openings- en schenktijden, leeftijdscategorieën, huis- en
gedragsregels, Instructie verantwoord alcoholgebruik (IVA), toegelaten
horeca-activiteiten.
1. Het is voorwaarde dat er wordt geschoten met pijl en handboogboog, vandaar de naam “Demonstratieschieting”.
2. Het schietveiligheidsreglement is van toepassing en de schieting gebeurt op eigen risico.
3. Het is niet nodig dat deelnemers aan de demonstratieschieting
connecties hebben met de stichting of deelnemende verenigingen.
4. Het bestuurslid dat de afspraken maakt over een
demonstratieschieting, zal ook de begeleiding regelen. Er zal altijd
een vrijwilliger van de Stichting toezicht houden. Dit is over het
algemeen de (een) persoon die achter de bar staat. Dit bestuurslid
licht ook inkoop in (aantal personen, leeftijden
etc) en legt de activiteit vast in de agenda.
5. Alle te regelen zaken worden tevoren afgesproken tussen de
vertegenwoordiger van de stichting en degenen die de
demonstratieschieting willen organiseren. Deze afspraken worden op
papier ter ondertekening overhandigd. (“Overeenkomst mbt Gebruik van de
schietaccommodatie door derden”)
6. Er mag geen drank worden meegenomen, men mag niets meenemen wat
ook in het schietlokaal wordt verkocht. Alle consumpties worden van de
stichting betrokken. Catering is niet toegestaan. Over andere zaken
wordt tevoren overlegd.
7. Er wordt een onkostenvergoeding afgesproken voor de personen die
achter de bar staan. Uitgaan van € 20= per persoon. De stichting is
hierbij geen partij: de aanvrager/organisator demonstratieschieting
handelt deze zaak direct af met de betrokken vrijwilliger.
8. Er wordt geen huur gevraagd. Er worden geen aparte prijzen
berekend (dus de gebruikelijke prijzen), omdat van gebruikers wordt
gevraagd zelf voor de schoonmaak te zorgen (Zie punt 11).
9. Bij de demonstratieschieting wordt gestreefd naar een duur van 3 uur.
10. Er mag geen muziek worden gedraaid, behalve met de in het
schietlokaal aanwezige radio, ivm BUMA/STEMRA rechten. Indien dit toch
gebeurd en er volgt een boete, dan is deze voor rekening van de
gebruiker.
11. Na afloop van het gebruik door derden dient de accommodatie door
deze gebruikers schoon en aan kant te worden achtergelaten (waaronder
toiletten, vloer en keuken).
12. Bij het gebruik van de accommodatie en van materialen (als bogen
en pijlen etc.) moet worden gewaakt voor het optreden van schade.
13. De Stichting stelt bogen en pijlen beschikbaar. Indien er schade optreedt, dan neemt de Stichting dit voor haar rekening.
Overeenkomst mbt Gebruik van de Schietaccommodatie door Derden: “Demonstratieschieting”
1. Het is voorwaarde dat er wordt geschoten met pijl en handboog,
vandaar dat de stichting spreekt van een “Demonstratieschieting”.
Deze zal plaatsvinden dd: ….-…..-..…
Met aantal personen / leeftijden: -----------
2. Uw contactpersoon is een bestuurslid en deze maakt met u
afspraken over een aantal zaken, zoals over begeleiding en toezicht
vanwege de Stichting door een vrijwilliger van de Stichting. Deze
persoon (personen) zal over het algemeen achter de bar staan.
Aantal barvrijwilligers: …….
3. Het schietveiligheidsreglement is van toepassing en de schieting gebeurt op eigen risico.
4. Er mag geen drank worden meegenomen, men mag niets meenemen wat
ook in het schietlokaal wordt verkocht. Alle consumpties worden van de
stichting betrokken. Catering is niet toegestaan. Over andere zaken
wordt tevoren met u overlegd.
5. Er wordt uitgegaan van een onkostenvergoeding voor degene die
achter de bar staat van € 20= per persoon. De stichting is hierbij geen
partij: de aanvrager/organisator demonstratieschieting handelt deze
zaak direct af met de betrokken vrijwilliger.
6. Bij de demonstratieschieting wordt gestreefd naar een duur van 3 uur.
7. Er mag geen muziek worden gedraaid, behalve met de in het
schietlokaal aanwezige radio, ivm BUMA/STEMRA rechten. Indien dit toch
gebeurd en er volgt een boete, dan is deze voor rekening van de
gebruiker.
8. Er wordt geen huur gevraagd.
9. Na afloop van het gebruik door derden dient de accommodatie door
deze gebruiker schoon en aan kant te worden achtergelaten (waaronder
toiletten, vloer en keuken).
10. De Stichting stelt bogen en pijlen beschikbaar. Bij het gebruik
van de accommodatie en van materialen (als bogen en pijlen etc.) moet
worden gewaakt voor het optreden van schade.
Aldus afgesproken, dd. -------------------------------
Gebruiker: ---------------------------------------
Contactpersoon / bestuurslid Stichting: -----------------------------------------
=====================================================================================
Pré-ambule
Bij het denken over de toekomstige bestuursvorm waren er enige uitgangspunten:
- Problemen tussen (deelnemende) verengingen of binnen verenigingen mogen de accommodatie niet in gevaar brengen
- Problemen binnen de accommodatie, bijv faillissement, mogen de (deelnemende) verenigingen en hun leden niet in gevaar brengen
- Omdat de (deelnemende) verenigingen de Stichting oprichten en
(bouw)werkzaamheden verrichten, moeten de (deelnemende) verenigingen
invloed hebben op de accommodatie
Met name de eerste twee uitgangspunten bleken het best gewaarborgd door
de stichtingsvorm: Een stichting is een zelfstandige rechtspersoon
zonder leden, met alleen een bestuur dat zelf in zijn opvolging
voorziet, zonder invloed van buiten en zonder juridische relaties met
andere partijen. De stichtingsvorm voorziet dus in een scheiding tussen
accommodatie en (deelnemende) verenigingen. Deze scheiding is echter
volgens de statuten niet totaal. De reden daarvoor ligt in het derde
uitgangspunt, dat strijdig lijkt met de andere twee. Dit leidt tot
onduidelijkheden die uitleg en besluitvorming noodzakelijk maken.
Onduidelijkheden in de statuten
- Art 4.3 stelt dat de verenigingen voordrachten doen voor een lid van
het bestuur van de stichting. De voorgedragen persoon moet afkomstig
zijn uit de leden van de vereniging. Het zittende stichtingsbestuur
benoemt echter het bestuurslid. Niet in de statuten genoemd, maar wel
conform het stichtingsrecht, is dat het stichtingsbestuur de
voorgedragen persoon als bestuurslid kan weigeren. Art 4.3 wekt ten
onrechte de suggestie van een bindende voordracht en derhalve van een
dwingende vertegenwoordiging van een vereniging binnen het bestuur.
- Art 4.4 stelt dat het bestuur zich door adviserende leden kan
laten bijstaan. Deze adviserende leden hebben dus geen stemrecht.
Overigens wordt in dit artikel niet de leden van (deelnemende)
verenigingen bedoeld. Het gehele art 4 ziet op stichtingsbestuursleden,
die hier kortweg leden worden genoemd.
- Art 11.3 resp. 11.4 stellen dat de (deelnemende) verenigingen de
jaarstukken zowel als de begroting ter commentariëring krijgen
aangeboden. De jaarstukken dienen alleen ter informatie en de
verenigingen hoeven deze niet goed te keuren. Het stichtingsbestuur
stelt de jaarstukken vervolgens vast.
Bevoegdheden en plichten (leden) stichtingsbestuur
- Bestuursleden van de stichting hebben zitting in het bestuur op persoonlijke titel (“Zonder last en ruggespraak”).
- Besluiten door ledenvergaderingen van (deelnemende) verenigingen zijn
niet bindend voor de besluitvorming binnen het stichtingsbestuur.
- De verantwoordelijkheden van leden van het Stichtingsbestuur zijn
anders dan die van de ALV of van bestuursleden van de (deelnemende)
verenigingen. Deze verantwoordelijkheden betreffen onder andere
exploitatie, gebruiksmogelijkheden, wettelijke en veiligheidseisen en
continuïteit. De belangen van de Stichting staan voorop, ook waar deze
als conflicterend zouden kunnen worden gezien met de belangen van een
individuele (deelnemende) vereniging
===================================================================================
Doorlopende tekst van de statuten van de Stichting Handboogsport Accomodatie Ovezande, statutair
gevestigd te Ovezande, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer
van Koophandel voor Zuidwest-Nederland onder dossiernummer 41115206,
zoals deze luiden na akte van statutenwijziging op acht december
tweeduizend elf verleden voor mr. Johannes Willem Gmelich Meijling,
notaris te Goes:
Naam, Zetel en Duur__________________________________________________
Artikel 1
- De stichting draagt de naam: STICHTING HANDBOOGSPORT ACCOMMODATE OVEZANDE.
- Zij heeft haar zetel in OVEZANDE, gemeente Borsele.
- De stichting is opgericht voor onbepaalde tijd.
Doel__________________________________________________________________
Artikel 2
- De stichting stelt zich ten doel het ondersteunen en
bevorderen van de handboogsport en het geven van gelegenheid tot het
beoefenen van de handboogsport.
- De stichting tracht haar
doel onder meer te verwezenlijken door het beheren van een binnen- en
buitengelegenheid ten behoeve van de handboogsportbeoefening, waaronder
begrepen het onderhoud, schoonhouden en ter beschikking stellen van de
binnen- en buitenaccommodatie en al hetgeen in de ruimste zin daarmee
verband houdt.
Vermogen___________________________________________________________________
Artikel 3
Het vermogen van de stichting zal worden gevormd door:
- alle met het doel der stichting samenhangende ontvangsten;
- subsidies en donaties,
- schenkingen, erfstellingen en legaten;
- alle andere verkrijgingen en baten.
Voor het overige blijven de statuten onverkort van kracht.
Bestuur_____________________________________________________________________
Artikel 4
1.
Het bestuur van de stichting bestaat uit ten hoogste acht leden en
wordt voor -de eerste maal bij deze akte benoemd. Het aantal leden
wordt, met in achtneming van het in de vorige zin bepaalde, door het
bestuur vastgesteld. 2. Het bestuur (met uitzondering van het
eerste bestuur, waarvan de leden in functie worden benoemd) kiest uit
zijn midden een voorzitter, een secretaris en een penningmeester. De
functie van secretaris en penningmeester kunnen ook door een persoon
worden vervuld.
3. De benoeming der leden geschiedt door het bestuur op voordracht van
en uit -de deelnemende verenigingen te weten: Willem Tell gevestigd te
Ovezande, Spes Nostra gevestigd te Ovezande, Zeelandia gevestigd te
Ovezande, UNO gevestigd te Borsele, en wel door iedere deelnemende
vereniging voor een gelijk aantal bestuursleden. 4. Het bestuur kan zich doen
bijstaan door adviserende leden. Deze leden hebben slechts een
adviserende stem. Op uitnodiging van het bestuur kunnen functionarissen
van de stichting als adviseur aan de bestuursvergadering deelnemen. 5. Bij het ontstaan van een (of meer) vacatures) in
het bestuur, zullen de overblijvende bestuursleden (of zal het enige
overblijvende bestuurslid) binnen drie maanden na het ontstaan van de
vacatures) daarin voorzien door de benoeming van een (of meer)
opvolger(s) (op voordracht van en uit de
betreffende deelnemende vereniging), zulks met inachtneming van het
bepaalde in dit artikel en artikel 9. Zodra in de benoeming van een op
voordracht van een vereniging benoemd bestuurslid moet worden voorzien,
doet het stichtingsbestuur hiervan schriftelijk mededeling aan de
betreffende vereniging. Indien binnen drie maanden nadat deze
mededeling is verzonden, niet tot een voordracht is overgegaan, is het
stichtingsbestuur bevoegd zonder voordracht voor de benoeming zorg te
dragen. 6. Mocht(en) in
het bestuur om welke reden clan ook een of meer leden ontbreken, clan
vormen de overblijvende bestuursleden of vormt het enige overblijvende
bestuurslid niettemin een wettig bestuur, behoudens het bepaalde in
artikel 8. 7. De leden van het bestuur genieten geen
beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van
de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.
Dagelijks Bestuur____________________________________________________
Artikel 5
Het bestuur kan uit zijn midden een dagelijks bestuur aanwijzen,
bestaande uit vier leden waarvan een voorzitter, een secretaris en een
penningmeester en een lid, dat algemeen plaatsvervanger is voor de
voorzitter, secretaris en penningmeester. Het dagelijks bestuur is
belast met de voorbereiding en uitvoering van de besluiten van het
algemeen bestuur en met de dagelijkse gang van zaken der stichting.
Door iedere deelnemende vereniging wordt een lid voor het dagelijks bestuur
Voorgedragen
Bestuursvergaderingen en bestuursbesluiten_______________________
Artikel 6
1. leder kalenderjaar wordt tenminste twee keer een vergadering gehouden.
2. Vergaderingen zullen voorts telkenmale worden gehouden, wanneer de
voorzitter dit wenselijk acht of indien een der andere bestuursleden
daartoe schriftelijk en onder nauwkeurige opgave van te
behandelen puntern aan de voorzitter het verzoek richt. Indien de
voorzitter aan een dergelijk verzoek
geen gevolg geeft in dier voege, dat de vergadering kan worden gehouden
binnen twee weken na het verzoek, zijn de verzoekers bevoegd zelf een
vergadering bijeen te roepen met inachtneming van de vereiste
formaliteiten.
3. De oproeping tot de vergadering geschiedt, behoudens het in lid 3
bepaalde, door de secretaris, tenminste zeven werkdagen tevoren, de dag
der oproeping en die der vergadering niet meegerekend.
4. De uitnodiging voor de vergadering vermeldt, behalve plaats en tijdstip van vergadering, de te behandelen onderwerpen.
5. Zolang in een bestuursvergadering alle in functie zijnde
bestuursleden aanwezig zijn, kunnen geldige besluiten worden genomen
over alle aan de orde komende onderwerpen. 6. De vergaderingen worden geleid
door de voorzitter van het bestuur. Bij diens afwezigheid zal de
vergadering geleid worden door de algemene plaatsvervanger van het
(dagelijks) bestuur; indien deze eveneens afwezig is - wijst
vergadering zelf haar voorzitter aan. Van het verhandelde in de
vergaderingen worden notulen gehouden door de secretaris of door een
der aanwezigen, door de vergadering daartoe aangezocht. De notulen
worden in -de volgende vergadering vastgesteld.
8. Het bestuur kan ter vergadering alleen dan geldige besluiten nemen,
indien alle in functie zijnde bestuursleden ter vergadering aanwezig of
vertegenwoordigd zijn. De besluiten worden genomen met algemene
stemmen. 9. leder bestuurslid heeft het recht tot het
uitbrengen van een stem. Besluiten worden uitsluitend genomen met
algemene stemmen. Kunnen in een vergadering geen besluiten worden
genomen, dan wordt hiervan aan alle bestuursleden kennis gegeven en
wordt opnieuw een vergadering
uitgeschreven, met vermelding van de te behandelen punten. In de daarop
volgende vergadering kunnen over de punten, in de oproepingsbrieven tot
de eerste vergadering gemeld, weer alleen geldige besluiten worden
genomen met algemene stemmen. indien nog geen besluit genomen kan
worden, worden de te behandelen punten aan de deelnemende verenigingen
voorgelegd, onder de aankondiging dat binnen drie maanden het
stichtingsbestuur een definitieve beslissing zal nemen, met meerderheid
vanstemmen.
10. Alle stemmingen ter vergadering geschieden mondeling,tenzij de
voorzitter een schriftelijke stemming gewenst acht of een der
stemgerechtigden dit voor de stemming verlangt. Schriftelijke stemming
geschiedt bij ongetekende, gesloten briefjes.
11. Blanco stemmen worden beschouwd als niet te zijn uitgebracht.
Bestuursbevoegdheid en vertegenwoordiging
Artikel 7
1. Het bestuur is belast met het besturen van de stichting.
2. Met inachtneming van deze statuten is het bestuur bevoegd tot alle daden van beheer en beschikking.
3. Voorafgaande goedkeuring van de vier deelnemende verenigingen is
vereist voor de besluiten van het bestuur, strekkende tot:
a. Het kopen, huren of op andere wijze in eigendom, erfpacht, genot of
gebruik verkrijgen van registergoederen voor de stichting en het
vervreemden, bezwaren, verhuren en/of op andere wijze in genot of
gebruik afstaan van registergoederen van de stichting. Verhuring in het
kader van de exploitatie van de onder het beheer van de stichting
staande ruimten valt hier niet onder. Normaal en preventief onderhoud
valt hier eveneens niet onder.
b.Het aangaan of verstrekken van geldleningen, het aangaan van
rekeningcourant overeenkomsten, het verlenen van borgtochten, of het
sluiten van overeenkomsten waarbij de stichting zich als hoofdelijk
mede-schuldenaar verbindt, zich voor een derde sterk maakt of zich tot
zekerheidsstelling voor een schuld van e derde verbindt;
c.Het aanvaarden van erfstellingen, legaten of schenkingen, waaraan bezwarende voorwaarden of lasten zijn verbonden.
Tot het verrichten van al welke handelingen het bestuur uitdrukkelijk bevoegd wordt verklaard.
Artikel 8
De stichting wordt in en buiten rechte uitsluitend vertegenwoordigd door het gehele
(dagelijkse) bestuur.
Zittingsduur
Artikel 9 De
zittingsduur van de bestuursleden bedraagt vier jaar. Bestuursleden
treden af - volgens een door het bestuur op te maken rooster. De leden
kunnen na aftreding -steeds opnieuw worden benoemd voor een
aansluitende zittingsperiode. Degenen die tussentijds ter vervulling
van een open gevallen plaats tot lid zijn benoemd, treden af op het
tijdstip waarop degene in wiens plaats benoeming plaatsvond moet
aftreden.
Einde bestuurslidmaatschap
Artikel 10
Behalve door periodiek aftreden eindigt het bestuurslidmaatschap:
a. door overlijden van een bestuurslid;
b. bij het verlies van het vrije beheer over zijn vermogen;
c. door het nemen van ontslag middels schriftelijke mededeling aan het bestuur (bedanken);
d. bij het ontslag op grond van artikel 298 Boek 2 van het Burgelijk Wetboek;
e. door ontslag, gegeven krachtens een gemotiveerd besluit van de
vereniging namens welke men zitting heeft in het bestuur;
f. door verbreking van de band met een vereniging namens welke men zitting heeft in het bestuur;
Mededelingen en besluiten betreffende ontslag en opzegging
dienen de datum te bevatten, met ingang waarvan het
lidmaatschap als beeindigd dient te worden beschouwd.
Boekjaar en jaarstukken
Artikel 11
1. Het boekjaar van de stichting is gelijk aan het kalenderjaar.
Het eerste boekjaar loopt vanaf heden tot en met een en dertig december
negentienhonderd vijf en negentig.
2. Per het einde van ieder boekjaar worden de boeken der stichting
afgesloten. Daaruit worden door de penningmeester binnen twee maanden
een balans en een staat van baten en lasten over het geeindigde
boekjaar opgemaakt, welke jaarstukken, vergezeld van rapport van een
door het bestuur aangewezen deskundige, binnen drie maanden na afloop
van het boekjaar aan het bestuur worden aangeboden.
3. De jaarstukken worden door het bestuur voorlopig vastgesteld. Het
bestuur zendt de jaarstukken voor 1 april aan de deelnemende
verenigingen ter commentariering, welke voorts een maand de tijd hebben
om te reageren, waarna het bestuur de jaarstukken definitief vaststelt.
4. Jaarlijks wordt door het (dagelijks) bestuur het ontwerp van een
begroting van baten en lasten van de stichting voor het volgende
boekjaar ter vaststelling aan het bestuur aangeboden. Dit geschiedt op
een zodanig tijdstip, dat vaststelling door het bestuur elk jaar voor
vijftien april kan plaatsvinden. De vastgestelde begroting van baten en
lasten wordt voor één mei ter commentariering aan de deelnemende
verenigingen aangeboden, welke voorts één maand de tijd hebben om te
reageren, waarna het bestuur de begroting definitief vaststelt.
Reglement__________________________________________________________
Artikel 12
1. Het bestuur is bevoegd een huishoudelijk reglement en eventuele
andere reglementen vast te stellen, waarin die onderwerpen worden
geregeld, welke niet in deze statuten zijn vervat.
2. Het reglement mag niet met de wet of deze statuten in strijd zijn.
3. Het bestuur is te allen tijde bevoegd het reglement te wijzigen of op te heffen.
4. Het bestuur bepaalt de voorwaarden, waaronder door de verschillende
verenigingen gebruik kan worden gemaakt van de voorzieningen. In deze
voorwaarden zal aan de diverse verenigingen, indien zij van deze
voorzieningen gebruik wensen te maken, voldoende zekerheid worden
verschaft, dat zij hierover gedurende een redelijke termijn naar hun
behoeften kunnen beschikken.
5.
Op de vaststelling, wijziging en opheffing van het reglement is het bepaalde in artikel 13 lid 1 van toepassing.
Statutenwijziging_____________________________________________________
Artikel 13
1.
Het bestuur is bevoegd deze statuten te wijzigen. Het besluit daartoe
moet worden genomen met algemene stemmen in een speciaal daartoe
belegde vergadering, waarin alle leden van bestuur aanwezig of
vertegenwoordigd zijn. In de oproeping tot deze buitengewone
vergadering, welke schriftelijk moet geschieden, moet het voorstel tot
wijziging en de letterlijke tekst van de wijziging zijn vermeld. Tussen
de oproeping en de vergadering moet een termijn van tenminste drie
weken verlopen. Indien in deze vergadering niet alle leden aanwezig
zijn, wordt opnieuw een vergadering belegd, welke binnen drie weken,
doch niet eerder dan zeven dagen, na de eerste vergadering wordt
gehouden en waarin tot wijziging van de statuten kan worden besloten
met algemene stemmen. Dit besluit behoeft, wil het rechtsgeldig zijn,
de goedkeuring van alle deelnemende verenigingen.
2. De wijziging moet op straffe van nietigheid bij notari6le akte tot stand komen.
3. De leden van het bestuur zijn verplicht een authentiek afschrift van
wijziging, - alsmede de gewijzigde statuten neer te leggen ten kantore
van het Openbaar Stichtingenregister, gehouden door de Kamer van
Koophandel en Fabrieken binnen welker gebied de stichting haar zetel
heeft.
Ontbinding en vereffening_____________________________________________
Artikel 14
1. Het bestuur kan met algemene stemmen besluiten tot ontbinding der
stichting in een speciaal daartoe belegde vergadering waarin alle leden
van het bestuur aanwezig zijn.
2.
De stichting blijft na haar ontbinding voortbestaan voor zover dit tot
vereffening van haar vermogen nodig is
3. De vereffening geschiedt door het bestuur. De vereffenaars zijn
rekening en verantwoording schuldig aan de deelnemende verenigingen.
4. De vereffenaars dragen er zorg voor, dat van de ontbinding van de
stichting inschrijving geschiedt in het register, bedoeld in artikel
15, lid 3.
5. Gedurende de vereffening blijven de bepalingen van deze statuten zoveel mogelijk van kracht.
6. Een eventueel batig saldo van de ontbonden stichting wordt
gelijkelijk ter beschikking gesteld van de deelnemende verenigingen,
die dit moeten aanwenden voor een doel gelijk aan of zoveel
mogelijk gelijk aan het doel der stichting. 7. Na afloop van de vereffening blijven de boeken en
bescheiden van de ontbonden stichting gedurende vijftien jaren berusten
onder de jongste vereffenaar
Slotbepalingen_______________________________________________________
Artikel 15
In alle gevallen, waarin zoveel door de wet als deze statuten als de reglementen niet is voorzien, beslist het bestuur.
|